سخن روز: --- اشتباه کردن، اشتباه نیست، در اشتباه ماندن، اشتباه است. ( ناشناس) ---

از ما حمايت کنيد
به مهندسي جوش امتياز دهيد

ارسال پاسخ 
خمیدگی و تابیدگی در ستونهای تیر ورق
۱۳۹۱/۶/۲۱, ۱۰:۳۳ صبح
ارسال: #1
خمیدگی و تابیدگی در ستونهای تیر ورق
برای جلوگیری از تابیدگی و خمیدگی تیر ورقها در حین جوشکاری، بایستی چه نکاتی را در حین جوشکاری رعایت کرد؟

اولین وبسایت تخصصی شاپ دراوینگ پارسی زبان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

بهسا سازه - مهندسی و شاپ دراوینگ
سازه، مخازن، تجهیزات صنعتی و پایپینگ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۱/۸/۱۹, ۱۲:۳۲ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۱/۸/۱۹ ۱۲:۳۴ عصر، توسط r.kalantarian.)
ارسال: #2
RE: خمیدگی و تابیدگی در ستونهای تیر ورق
سلام
- برای جلوگیری از خمیدگی باید از فیکسچر مناسب و توالی پاس مناسب استفاده کرد. البته باید در نظر داشت اگر تنها از روش فیکسچر برای کاهش تغییر شکل استفاده شود (بدون توجه به رعایت توالی جوش مناسب) ممکن است تنش زیادی در تیر ایجاد شود که بعداً در سرویس می تواند باعث شکست شود (خصوصاً در بارگذاری های خستگی)

- بهترین راه برای کنترل پیچیدگی در ساخت تیر رعایت توالی جوش مطابق تصویر پیوست است. همچنین این تصویر نشان می دهد قسمتی از جوشکاری انتهای تیر، باید در سایت در اتصال به تیر مقابل انجام شود(درصورت وجود)

- درصورتیکه امکان رعایت توالی جوش مطابق تصویر پیوست وجود ندارد(مثلاً اگر از جوشکاری زیرپودری استفاده می شود) ضمن مهار همه تیر در یک فیکسچر، برای کنترل همزمان تنش پسماند و پیچیدگی بهتر است از وسط تیر به سمت دو انتها ی آن جوشکاری نمود . همچنین بهتر است از جوشکاری همزمان و مقابل هم در جوشکاری جان به بال استفاده نمود.(همه شرایط در دو طرف متقارن باشد). پس از اتمام جوش اتصال جان به بال تیر ، قبل از آزاد کردن قیود ، باید ورق های تقویتی(استیفنرها) جوشکاری شوند.


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf  beam.pdf (اندازه: 81.1 KB / تعداد دفعات دریافت: 129)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۲/۶/۱۷, ۰۷:۴۵ عصر
ارسال: #3
RE: خمیدگی و تابیدگی در ستونهای تیر ورق
(۱۳۹۱/۸/۱۹ ۱۲:۳۲ عصر)r.kalantarian نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
- برای جلوگیری از خمیدگی باید از فیکسچر مناسب و توالی پاس مناسب استفاده کرد. البته باید در نظر داشت اگر تنها از روش فیکسچر برای کاهش تغییر شکل استفاده شود (بدون توجه به رعایت توالی جوش مناسب) ممکن است تنش زیادی در تیر ایجاد شود که بعداً در سرویس می تواند باعث شکست شود (خصوصاً در بارگذاری های خستگی)

- بهترین راه برای کنترل پیچیدگی در ساخت تیر رعایت توالی جوش مطابق تصویر پیوست است. همچنین این تصویر نشان می دهد قسمتی از جوشکاری انتهای تیر، باید در سایت در اتصال به تیر مقابل انجام شود(درصورت وجود)

- درصورتیکه امکان رعایت توالی جوش مطابق تصویر پیوست وجود ندارد(مثلاً اگر از جوشکاری زیرپودری استفاده می شود) ضمن مهار همه تیر در یک فیکسچر، برای کنترل همزمان تنش پسماند و پیچیدگی بهتر است از وسط تیر به سمت دو انتها ی آن جوشکاری نمود . همچنین بهتر است از جوشکاری همزمان و مقابل هم در جوشکاری جان به بال استفاده نمود.(همه شرایط در دو طرف متقارن باشد). پس از اتمام جوش اتصال جان به بال تیر ، قبل از آزاد کردن قیود ، باید ورق های تقویتی(استیفنرها) جوشکاری شوند.

HAVE A GOOD TIME FOR YOU
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان