سخن روز: --- اشتباه کردن، اشتباه نیست، در اشتباه ماندن، اشتباه است. ( ناشناس) ---

از ما حمايت کنيد
به مهندسي جوش امتياز دهيد

ارسال پاسخ 
جوشکاری دو قطعه با فاصله زیاد
۱۳۹۰/۱۲/۲۰, ۰۹:۲۶ عصر
ارسال: #1
جوشکاری دو قطعه با فاصله زیاد
با سلام
در جوشکاری دو قطعه فولادی به ضخامت 3.2mm به صورت butt weld فرضا در اثر مونتاژ ناصحیح، فاصله ای در حدود 1-2 سانتیمتر به وجود آمده است.
آیا ما مجاز به قراردادن یک plate با همان ضخامت و با همان جنس در بین این دوقطعه و جوشکاری به قطعات طرفین می باشیم و یا می بایست با لبه سازیاین مشکل را حل کرد؟
اگر امکان لبه سازی وجود نداشته باشد چه کار باید کرد؟
آیا استانداردی در این خصوص هست؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۰/۱۲/۲۱, ۱۲:۲۵ صبح
ارسال: #2
Re: جوشکاری دو قطعه با فاصله زیاد
با درود به دوست گرامی
منابع استانداردی وجود ندارد ولی از آنجا که در طرح اتصالات از پیش تایید شده در استاندارد AWS D1.1 سازه فلزی (اگر تجهیز سازه باشد ) میتوانی بهره ببری البته اتصال بدون ROOT FACE یعنی پخ زنی تیز با زاویه بسته تر مثلا 30 درجه با فاصله حداکثر 6 میلیمتر وجود دارد ولی 10 میلیمتر و بیشتر نمیشود در این موارد غیر از بحث اعوجاج و انقباض شدید این قطعه هنگام جوشکاری اگر نتوان لبه سازی کرد بهتر است اگر مثلا 15 میلیمتر کم دارد ورق را از فاصله حداقل 28 سانتی بریده و بصورت لب به لب ورق بلندتری را به اندازه 29.5 سانتی قرار داد و دو طرف جوش نفوذی اجرا کرد
البته بایستی موقعیت و جایگاه جوش مشخص شود که در کجا قرار میگیرد و افزودن یک درز جوش مشکلی در نصب و ... ایجاد نکند
بایستی بیشتر توضیح میدادی مثلا بگی تیر یا ستون یا مخزن یا .......... ؟!؟؟!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان